Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 24 oktober 2014

Samlande av frön

Eftersom jag "njuter" av min frivecka...och har mer tid att hitta på nåt att göra så var det dags att samla alla mina frön och spritta ärtor inför nästa säsong.



Jag lägger ganska mycket tid på att allt ska komma in i små lådor och in i kylen, men väntar man på rätt tillfälle, en dag när det känns rätt att fixa det krävande jobbet så går det så smidigt så att man inte kan tro det.


Tagetes har jag börjat älska att både samla frön och fylla trädgården med små plantor av olika sorter. Fröna tar sig ganska lätt i såjorden , plantorna är nyttiga för rosorna och man kan också åka iväg ifrån vattnande...de kommer alltid igen lika fina som de ska vara.
Det är bara lukten som jag inte "älskar" när det gäller tagetes...men fördelarna är fler så ...därför samlar jag frön och sparar bara de som är svarta och fasta i ...konsistensen.


Rosenskära-frön  har jag sparat bara från de dubbla blommorna , både rosa och mörk röda.Vi får väl se om nästa sommar jag sår det...det har varit lite för mycket av den sorten...så får vi se hur det känns ...i mars månad.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Jag ser att även du både i tanke och handling redan är inne i nästa säsong. Det är ett effektivt sätt att få den mörka årstiden att rinna undan lite fortare.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...