Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 27 oktober 2012

Sophora Prostrata

Hej!
Växten "Little Baby" är äntligen i min ego
Underbart!
Jag väntade tills ICA stormarknad köpte in sådana växter och slog till direkt!
en knappt 50 lapp!




Växten vill ha det svalt och fuktigt, mycket ljus inomhus.
Jag märkte redan direkt efter några dagar att den vill ha bra med vatten, jag sprejade den lite och ja ...jag fick se att den börjar växa!


Vi får väl se om den blommar till sommaren, det brukar inte hända i Sverige...blommorna skall vara små och gula stora som små ärtor (?) ...är det det man menar med " små gula ärt-blommor" tror ni?...
En söt liten dvärgkowhai, eller hur?


Glöm inte att kolla in hos Håkan HÄR...det är Saturday Show Off idag!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...