Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 24 maj 2012

Maskros kransen

God morgon, mina blogg-vänner!

En tur med cykeln och massa maskrosor på vägen hem!
Det resulterade i en MASKROS KRANS förstås!



Det är nog många som hatar maskrosor...det gör jag med ibland, men nu...kunde jag inte motstå att stanna... när det finns så otrolig många, långa, stora ...och mycket vackrare än dem i sin egen trädgård... som brukar vara både:
 små , täta och ...misshandlade av våra fötter...
ja visst är det skillnad.


Undrar bara vad folk tänkte när de såg mig plocka ogräs...bland dem såg jag några klasskamrater till min yngsta grabb...jag tyckte att de tittade åt andra sidan när de gick förbi på idrotts timman (?!)
Hmmm...
Ja ja...  lätt var det i alla fall, både att plocka maskrosorna och binda dem i en hjärt-krans!





TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Hej Karla...
    tack för din kommentar, och hjärtformen är en man egentligen ska gjuta i, men jag olja utsidan istället och tryckte ner...
    vilket fint bord du visa....hade du benställningen tidigare?

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Nu m-am gandit ca"papadiile" pot fi de un folos.Te-ai gandit foarte sa le fololodesti ca,cununa este foarte frumoasa.Cred ca ceeace faci cu placere,ti-aduce satisfacere si bucurie
    te imbratisez Mama

    SvaraRadera
  3. Ja maskrosor är vackrare om man uppskattar dem istället för hata dem.

    Din betongmatta blev helt perfekt!
    I går kväll gjorde vi lite betong men ingen matta blev gjord för mig. Lite småsaker bara, får se om det blir något att visa.

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...