Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 1 november 2012

Möbel-förändring del 3

Hej!

Nu får jag "tråka ut" er med den sista delen av min lilla serie (?) 
möbelförändring a la Karla!
Vitrinn-skåpet i betsad furu är fortfarande min favorit möbel i hela huset ...just nu.


Det tråkiga med den här arbete jag lagt ...för att slippa handla nya möbler...var tiden det tog att maskera alla detaljerna!
Ja...och utan min morsas hjälp...så hade det varit ...ännu tråkigare!
Det tog hela 7 timmar ( för vitrinn-skåpet ) från början till slut...jag tror det tar många fler innan jag gör om det!


Glasen blev synligare på nåt sätt...har plockat undan en massa bara för att ta fram det snyggaste jag äger.


Min mamma är bättre på att inreda, hon går alltid efter visa egna regler och bestämmelser (?) hon tog över och på 10 minuter fick mig att ändra platsen för möblerna för att bli mer ...symmetrisk.
Jag lyssnade ( gav henne en chans...heter det ) och tyckte själv att det blev bättre än innan. 
Lustigt...
Annars brukar jag köra med " Ja mamma, du har rätt...men jag gör som jag känner för...alltså : tvärtom!"


Det blev inga klagomål hemma från mannen i huset , han tyckte också att ...för en gång skull...det blev...OK...Hmmm...

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Ja det tråkiga är ju helt klart förarbetet, det ska helst gå så fort som möjligt:-) Det roliga är sedan när man ser hur bra det blir, tack vare att man var så noga från början.
    Skåpet blev riktigt snyggt och passar bra där i vardagsrummet!
    Ha det bra
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Mamma har inte alltid rätt...men i de flesta fall är rätt eftersom hon har mer erfarenhet...eller hur!?!?!?.Mamma

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...