Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 20 februari 2012

Torkade Chili

Hallå! Hallå!
Har ni haft en bra helg?
...Vad bra! ;o)
Jag funderade hela helgen på att ta hand om all chili som växthuset har producerat förra året , det som ligger torkat sen länge nu...och inte har plats i köket.


                        HET! HET! HET!
Jag har tvättat händerna många gånger... medan jag skalade  chilisarna...men ändå så finns det heta överallt! Chili-dammen på kläderna? In i huden ...eller under naglarna? I vilket fall som helst, om ni blir inspirerade att krossa torkad chili-frukt... så använd PLASTHANDSKAR!


Den här lilla maskinen använde jag förr i tiden för att få fram florsocker... från strösocker, den passar bra till detta också! Ta bara bort alla frön och använd bara dem fina delarna av den torkade chilin, så får ni ett mycket bra resultat!


             Och vad passar bäst till förvaring? En mindre variant av glasburk, tycker jag, den stora kan jag äntligen diska och använda till något annat.

            Torkar ni också chili?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Vad chilin är vacker men som sagt var man får vara försiktig. En gång gnuggade jag mig i ögat efter och jag trodde att jag skulle dö eller bli blind.

    SvaraRadera
  2. Det hettade till bara av att se dina foton på chilin.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset.
    Har inte gjort det förr, men nu kanske så...

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...