Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 4 februari 2013

Trappa - renovering

Jag tänkte dela med mig om vår renovering i hallen vi har, i vårt hus finns två små hallar med en trappa i mellan som vi bestämde att göra i ordning i samma stil ...ja alltihopa.



Hallen på övervåningen och den vid entrén kommer jag visa i andra inlägg när vi blir färdiga med det och hinner fixa några collage.


Den gamla blåa tapet vi hade i 15 år är bort plockat nu , likaså trä panelen och skilj-bandet mellan dem..


Materialet min man använde till både golv och trappsteg är en vinyl sort , böjbar, klick-bar och mycket bra att ha till ojämna underlag som många har i gamla hus.
Gracie godkände det direkt hon fick vara ifred i "sin" trappa , halk-listorna var inte färdigt monterade ...så jag antar att den blev ok.
;-)



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

5 kommentarer:

  1. Ser ut som det är ett "Proffs" i farten, blev jättefint!!
    Ha det bra önskar Mikael och Christina :)

    SvaraRadera
  2. Wow vad snyggt, har du nåt namn på materialet ni använt? Vi har en enormt ful gammal trappa som ingen orkat ta itu med, kanske kunde locka karln att göra nåt :)
    / Mia, Åland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...BerryAlloc Click Vinyl ( Pureloc Plankor ), finns på Materialmännen i 16 olika färg. Den vi valt till trappan heter "Vinter Trä". Min man säger att han har aldrig provat nåt så enkelt att lägga...priset är lite saftigare än man väntat sig pga att det är så nytt, antar jag...men det var värt pengarna om man gemför med vad vi skulle gett för andra trapp-alternativ./ Karla

      Radera
  3. Oj vad många inlägg jag missat!

    Trappan blev ju görfin och visst längtar vi till våren och värmen.
    Katterna håller på att få spatt här särskilt lilla Smulan som försöker få igång de gamla gubbarna Simba och Sixten.

    Några dagar har vi haft det lite bart här så de har varit ute lite mer, men nu är det vitt igen och februari skulle ju bli riktigt kall.

    Våren kommer nog inte förrän till vårdagjämningen 21 mars och då brukar det vara för kallt för att vistas allt för länge :-(

    Vi får drömma och planera utomhusbestyren inne ett tag till :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...