Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 3 mars 2012

Katterna och andras djur.

Hej!
Vad säger ni om det fina hunden här?
Det är min grannens hund : DOLLY.
Hon är inte "hund uppfostrad"... skäller dagarna i ända, Tycker inte om mina katter ( konstigt...va? ) alla som går förbi måste ta andra sidan ...för hon låter riktigt farligt i rösten när hon blir upphetsad av att se folk som kommer för nära huset.
Men fin är hon att fota, rasen är underbar!

Jag måste bara "påminna" er hur glad jag är i min birma katt GRACIE.
Hon möter mig på morgonen varje dag innan jag går upp för att göra mig i ordning för att åka till jobbet, rullar sig ett par varv, väntar utanför toa-dörren , följer mig i källaren till mina blommor en sväng och "tigger"  snällt en bit ost vid matbordet utan att mjaua och sedan är hon nöjd med det ...och avslutar med att hoppa upp till fönster-brädda för att "vinka" till mig när jag kör ut från garajet.
Visst är det härligt!
Det känns att hon ...bryr sig...fast man vet hur katter är
;o)


Här är hon:
MIN GODIS -SÖTA KATT !




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Parca ar fii doi indragostiti nu "frati" apoi Gracie pozeaza ca o vedeta de cinema.E scumpa rau de tot.Dar nici cu Peåsi nu mi-e rusine.
    Cu drag Mama

    SvaraRadera
  2. En sån skönhet! Färgerna och det mörka ansiktet med de förgätmigejblå ögonen...

    grannhunden är också fin... tråkigt bara att dina grannar inte uppfostrat henne, hon hade ju mått bättre också om hon hade lite mer regler.

    Kram

    SvaraRadera
  3. - Gracie, vilken härlig kompis.
    - Dolly är oxå en snygging. Synd att hon inte fått lära sig att umgås på ett mera dämpat sätt.

    SvaraRadera
  4. Vad vore livet utan dessa underbara vänner?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...