Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 9 januari 2012

TORVBRIKETTER

Hallå! Hallå!
Vilken tur att jag köpte de här briketterna i somras!
Hoppas bara de klarar av mina KRAV...har alltså 30 st. det ska bli spännande att se om alla 30 frön klarar sig bättre på det sättet!


Ja! På några minuter så svällde briketterna så fantastiskt fort... att man bara gapar av förvåning!

                 Syns fröna i mitten?
Har lagt 3 sorters pelargon frön i varje brikett-rad : 10 st. röda, 10 st. rosa och 10 st. vita.
Får jag såååå många plantor så kan jag ge bort flera st.till släkt och vänner ...det är väl alla som gillar FRÖ PELARGONER , eller hur?

Själv... ska jag inrikta mig på lite finare pelargoner, romantiska sorter... när det är dags att handla dem, har upptäkt att ett rum i källaren håller ca 12 grader på vinter ,då kan de EXKLUSIVA sorterna vila över vintern i lugn och ro,  tills det är dags att plantera om dem till våren.

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Hej! Spännande med pelargonfrön. jag har tänkt så det för första gången, få se hur det går. Jag hittade en spännande svartbladig som jag tänkte prova. Tack för tandpetstipset, smart!

    Hälsningar Laila

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir fina pelargoner i sommar som förgyller ditt växthus. Smart med pinnarna.
    Cool bild med dig och hönan.
    Hälsningar från Christina.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...