Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 7 maj 2012

rabatt-lökar


                  Hallå på er trädgårdsvänner!

Nu börjar det vakna ordentligt i rabatterna hos mig! Det ska bli intressant att se om det jag har planterat förra hösten stämmer med vad jag beställd
;o)
Inga tulpaner...bara narcisser och påskliljor , jag var rädd att rådjuren kommer fram till mina lökar ...ett år hade vi ett rådjur sittande i trädgården  på morgonen och kvällen, inte så snabb att resa sig iväg när vi kom fram...det kanske var nåt fel på det , minns att vi kunde se en liten skada på bakbenet ....så rådjuret fick vara ifred det året. Och ...eventuella tulpaner som jag har kvar !



Här ser ni min första kungsängslilja och en knopp på Narcisen GERANIUM. Jag kommer givetvis med bättre bilder på mina lökar ska ni se ;o)


Och här tror jag att den första knoppen av Narcisen OBDAM kommer att slå ut inom några dagar.


Ha det bra i dessa GRÄVNINGSTIDER, vi hörs!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...