Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 11 maj 2012

Lavendel rabatten

Hej!

Lavendel rabatten eller dahlia rabatten ?
Ja! Nu är de färdig planterade...men tyvärr så ...det ser ut att två planter inte mår så bra...
Kan man gå tillbaks och klaga?
Nej...jag tror inte det...jag går och köper nya...


Ni som bor i zon 4-5 ....mår lavendeln bra hos er? Blommorna är i alla fall så söta att jag inte kan bli att köpa lavendel , fjärillavendeln är en stor favorit, synd att man inte kan övervintra de fina plantorna.
Längtar att göra en liten krans med bara lavendel blommor och ha över sängen ...det måste dofta helt underbart eller hur?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Älskar lavendel och det finns risk för att det blir mycket av den varan i fortsatta arbetet i min trädgård.
    Just nu håller jag på med en hörnplantering mot väster.
    Där kommer det bli rhododendron och sommarblommor som vill ha skugga/halvsol.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Jag hade gått tillbaka, syrran har blomsterbutik och säger att kunden alltid har rätt..
    Jag bor ju i zon 0-1 så jag kan inget om din zon, tyvärr. Men lavendel har jag massor, de växer bra.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...