Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 8 maj 2012

Den nya rabatten


Hej!

Detta tror jag att det blir min ...sista rabatt...annars får jag väl problem med mannen i huset (?!) Han är lite trött på att behöva gå omvägar när han ska klippa gräsmattan!



Ja! Eftersom jag har dåligt med plats i trädgården för just mina ...15 st ....dahlior så var jag väl tvungen att GRÄVA! Massa myrror mötte jag på vägen , rötter och en GIGANTISK sten precis i mitten av den nya rabatten! Utan min äldsta pojkens hjälp så hade jag ALDRIG fått upp den här biten av "berg" från min trädgård . Han var så envis och efter en dryg halvtimma så fick han den här stenblocken upp från marken.



Det ska bli lavendel plantor på sidorna av rabatten , så här runt om den. Och ett litet körsbärsträd som heter NAPOLEON.
 Körsbär? Hoppas verkligen på några , spelar ingen roll hur sura de kan vara...bara det blir bär!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att bli jättefint med daliorna!! ser fram emot bilder vad det lider.
    Ha en fin dag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut. Och sen med alla blommorna.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...