Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 15 oktober 2011

Nya stövlar till trädgården!

Här är de tillsammans med den ÄNNU en ny rabatt ...avsett till hallon och dahlior jag tog in här om dagen till vårt källare, för deras viloperiod.
Jag köpte i våras en planta hallon och en björnbär till växthuset för att prova lite...eftersom jag är ju en nybörjare så fick jag givetvis problem med myrror i krukorna =(
Hallonen trivdes bakom den här staketet men björnbären blev SURA...Därför dem nya rabatterna!!!
Här ser man björnbärs rabatten växa "upp"från jorden
Jag måste säga att om någon annan hade sagt till mig HÖRRE DU...SÄTT IGÅNG OCH GRÄV...NU, neee då hade jag beställt hjälp på nåt sätt för SVÅRT vad det bara det lilla namnet.

Hoppas att ställningen håller, var rätt så överraskad när jag såg hur lång björnbärs rankan växte...Nu har jag förståt att "busken" ska planteras i gynnsam söderläge med mycket sol så att bären ska hinna mogna och få en bra smak. Hoppas min runda spaljen duger så att skotten kan klättra på den. Brunnen stallgödsel i säck har fungerat utmärkt i sommar, täckbark med...

Det ska visst vara lätt att ta skott från björnbärsrankor om man sätter den på marken , mot jorden och täcker den med en sten...DETTA ska göras på våren så upp med den nu KARLA annars förlorar du den också!

Här hittade jag en härlig bild på mina bär 
Kan knappt vänta till sommaren kommer!!!

KARLA.


1 kommentar:

  1. Jag ser att du har jobbat mycket i trädgården!
    Det ser fint ut!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...