Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 9 februari 2015

Sådder 2015

Hej!
Nu har jag äntligen börjat planera för min odling för det här året.
Och idag känns verkligen kul att skriva om det, efter min härliga promenad med Sudden i hela 8 grader och en otrolig stark sol!


 Jag har dragit ner på planerna ...efter 4 års "experience" av växthus plantor och pallkrage växter så inser jag att jag inte klarar av så många växter som jag kämpade förr med...så jag skall hålla mig till de som visade sig att jag kunde, älskade och dem så tålde min lilla trädgård.



Så nu har de kommit upp de första av mina småttingar:
1:- Röd paprika (den sorten som även kallas tomat-paprika )
2:- Vit Paprika (rumänsk sort som är så mild att man inte tror att den är just paprika...)
3:- Violen "White Perfection" ( Impectas)
4:- Violen "Black Jack" (Lord Nelsons)
5:- "Hårig Skugslilja" (Impectas) Vet egentligen inte varför jag försöker med de fröna...inga har kommit upp ännu...

Chili har jag lagt undan med detta året...har fortfarande torkade chilisar så det räcker flera år till.
Annars är just chili en planta som både ger tillfredsställelse och tacksamhet eftersom det är så lätt att odla dem.
Vad tycker du det är lättast att odla?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Vilken rolig planering du gjort och så fint det växer hos. Jag tycker att chili och paprika är väldigt lättodlat och tacksamt och just nu har jag många småplantor på gång i fönstret. Det var så vårligt idag att jag nästan sådde sallad och ruccola i växthuset MEN jag bärgade mig.... Må så gott och lycka till med alla odlingar! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Nu är du på G ser jag. Det är härliga tider som stundar.

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en bra plan. Jag bara sår och sår utan plan.
    Den kommer snart att växa fram.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...