Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 17 oktober 2014

Dahliorna


Nu är det 6 dagar sen det har regnat ,mer eller mindre, har tittat på nätet... på vädret så att jag har ont i ögonen (?) ...efter uppehåll.
Och det är bara därför jag inte orkade förra lördag att ta upp alla mina dahlia knöllar från rabatterna.
Förra lördag var den enda av de sista fina soliga dagarna i oktober!


Inte ens min favorit dahlia-sort har hamnat i källaren,,,hoppas bara det inte blir så kallt så att jag kommer att ångra mig hårt för jag envisades med att "jobba bara när jag har lust" och "jobba korta tider men ofta i trädgården" för att inte tappa lusten.
Ja ...i sommarn har jag haft stunder av "för mycket" trädgårdsarbete...så jag lovade mig att ta det lungt och se till att jag fyller min fritid med annat...som bokläsning till exempel.


Så det blev så att bara de vita dahliorna har kommit ut från jorden , så länge...nu har jag "bara" kvar 15 st rosa ...5 st röda och 7 st blandade små sorter som ligger och väntar på min hjälp!
Just nu jobbar jag nätter och det är väldigt osäkert att jag får energi till det, innan min friveckan kommer...hoppas ...hoppas verkligen på en torr dag med lust och kraft till stora friska dahlia knöllar fulla med blöt jord ...att ta hand om.
 
Men...visst är det värt all ...slit? 
Titta bara på bilderna!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...