Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 7 september 2014

Jordgubbar

En liten tillbakablick ...precis som katten Gracie...över det som var smakrikast i min trädgårdsland.
JORDGUBBARNA!


Jag minns så väl smaken när jag fick skynda mig att plocka jordgubbarna jag har i 2 pallkragar, vi skulle bort några dagar med husvagnen och ville inte att de skulle "gå till spillo" ...eller som fåglarnas dessert.


Det svåraste tycker jag är ju att komma ihåg att vissa plantor behöver höst gödning....lökar ska in i jorden med extra näring ...dahliorna ska namn fästas innan de har gjort sitt och inte går att gissa sig till dess namn längre.


Nästa gång jag har jordgubbar så det räcker till ett "regemente" så ska jag komma ihåg att man kan göra frukt läder av dem...det är ett gott och smart sätt att äta godis , utan söker och andra E-ämnen , eller hur?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Oj, så ljuvliga jordgubbar. Det vattnas i munnen när jag ser bilderna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...