Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 1 juni 2014

Sista tulpanerna

Hej!Hej!
Nu kommer de sista tulpanerna att kämpa på sista ...versen den här helg tror jag ...sedan vet jag inte riktigt om jag gör rätt att bara knipsa bort blomdelen...låta de var ifred att torka och suga in sin sista näring tillbaka till löken ...och sedan gödsla...höstgödsla kanske.


Har nästan inga ord för att beskriva hur mycket glädje jag fick när de slog ut i allra sina fantastiska perfekta form och färg!





Har du ett riktigt bra tips till mig om hur jag ska göra för att få dem blomma lika fint nästa vår ...så vore jag otrolig tacksam för det.
Det enda jag har gjort med andra sorter ...är bara benmjöl på vårkanten...men det har inte gått så himla bra.
Fick inte ens hälften av dem attvisa sig igen...synd.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...