Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 17 april 2014

persikoträdet


Min fina persikoträd har blommat som aldrig förr ...hmmm jag har bara haft den i två år i växthuset ...så det är lite överdrivet att säga så...men förra våren fick jah typ 15 blommor på hela trädet så inte undra att jag blev så exalterad när jag fick se så många knoppar på det...

 
Finns det något finare än persikoträd blommor...i fruktträd variant?



Nej...helt underbar färg...min favorit!


Iår köpte jag mig en pensel som jag använder till att polinera trädets blommor...men eftersom jag inte fick en enda frukt förra året...så vet jag inte om jag inte gör fel när jag hjälper blommorna , eller så kanske är det frosten som tar dem .eller så ramlar dem bara sådär för att ibland kan det vara riktigt varmt i växthuset och eftersom jag väntar med att ta fram fönsteröppnarna pga minusgraderna på nätterna så ...hoppas jag bara.

 
Förästen så heter min persikoträd FROST och om du har mer tid idag så kan du kicka HÄR om du vill se lite mer om den dagen jag planterade trädet i vårt gröna växthus.
 

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...