Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 17 januari 2014

Sådder 2014

Januari är det bästa månaden tycker jag!
När lönnen är såååå efterlängtad så räcker med att så några frön från kylen och...vips! känner man sig plötsligt rikare efter bara 10 dagar!


 Några paprika frön, inga chilli den här gången, har köpt 3 sorters rumänska paprikor som ger riktigt goda frukter ...och påminner mig givetvis om barndomens smaker, det hoppas jag i alla fall att jag får känna det när det är dags att skörda...



Hittade gamla frön som jag själv har plockat av från år 2012 : olika sorters petunior, ganska spännande känns det , för jag trodde inte det skulle komma fram några små liv från dem, men se: kanske kanske...har hört att man får glädja sig att petuniorna blommar över huvud taget , när man själv plockar fröna, det är väl inte säkert att man får det rätta färgen man tror man sår.
Men vad gör det? hoppas bara dem överlever...



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Ja nu börjar det klia i de "gröna" fingrarna. Ska sätta mig endera dagen o kolla frölagret o se om jag ska köpa till något :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...