Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 30 september 2013

Pelargon


Älskade växt!
Iår har jag verkligen haft tur med mina pelargoner! Alla jag lyckades övervintra har get allt vad de kunde...massor med blomklasar (heter det så?) och har klarat sig ganska bra på altanen nu när vi haft så många minus grader...
 

Den här Äppelblossom gillar jag mest just nu för den har visat sig vara finast hos mig ...förra årets favorit var den röda rosliknande sorten ...som jag har glömt namnet på, som tyvärr dog i källaren och den nya inköpta har haft problem med mögel i jorden, så den... tänker jag inte spara och kämpa med den... för jag har knappt sett nån blomma , så det får väl gå till komposten.
 
 
Den här fina sista bilden ni ser här är inte min egen , växt...den hittade (?!) jag på skolgården i en buske som tyngdes av hundratals blommor , tog hem den och fortfarande kan man njuta av den , för den torkade så fin att till och med den creme vita färgen är kvar!
Underbar romantisk, eller hur?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...