Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 28 september 2013

Höst

Allt är borta nu från växthuset ...har inte tagit fram bilderna på dem gröna tomaterna som blev kvar i rensandet (de ligger och "solar" sig på fönster bräda i köket)...hoppas... att jag hittar ett recept på nåt ...som heter Stekta tomater...kanske, för röda ser det inte att de hinner bli.
 Sen får ni se kanske en bild jag tog idag på dem mörka sista vindruvor jag fick ta ut idag... som på nåt konstigt sätt blev liksom godare efter gårdagens frost...Absolut inget fel på dem druvorna, det bästa av 2013 skörd hos mig ...någonsin!


Ni skulle sett mina dahlior idag...allt måste upp från jorden, hoppas knölarna kan vänta till måndag ...tisdag när jag får tillbaks mina krafter efter 12 timmar natt passet i helgen...och inte blir förstörda av den kalla vädret.


Ja hann i alla fall märka dahliorna , tack och lov...så nu vet jag vilka dem är ...för när de ligger alla i källaren över vintern, ja vem kan gissa vilka dem är...jag har de här fina vanliga rosa, kanske 12 st grupper, riktigt gula och skrikiga ...4 st, 2 st vita , och 4 sorter i underbara mörka färger...jag kommer med bilder nån gång när jag får lite mer tid för nya Dahlia collage!
 

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Så vackert du arrangerat din sista skörd, ja visst är det lite vemodigt nu när säsongen lider mot sitt absoluta slut.....
    Ha en härlig helg trots jobb!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ingen frost här ännu! Och det tackar vi för! Mumsiga tomater!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Underbara skördebilder. Nu ser vi fram mot nästa säsong. Idag ska jag avsluta årets sista gräsklippning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...