Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 24 augusti 2013

katterna


Gracie och Pepsi är mest ute nuförtiden...kanske på grund av vår nya familjemedlem SUDDEN...ja...vad vet jag...de kommer in bara när de blir hungriga eller när hunden är i rastgården och retar honom för han inte kan ta sig ut ;-)

Pepsi , vår mörka hane, har lärt sig att säga till på skarpen , så att hnden vet sin plats!
Det räcker med den mördande blicken så att Sudden tar en omväg...och kanske bara slickar resterna av maten efter katterna.

Idag skulle jag ta med honom till grannen Ingalill , hon hade besök och ville så gärna "visa upp" vår hund. Vi har katterna mest på hennes gård nuförtiden.
Det tog inte många minuter och Pepsi kom han med , ovanlig uppretad att vi inte "frågade" om lov att besöka våra grannar...hmmm...han satte sig mitt i gången , stirrade på Sudden så att han blev riktigt nervös och visade att han inte gillar detta...
;-)
Jag undrar om djuren känner att vi älskar dem...jag älskar så mycket mina egna och hoppas att dem vet det för annars vore väldigt synd, speciellt om Sudden som känner säkert att han är fortfarande ovälkommen i katternas rike
 på våran lilla gård!





TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Det är klart att djuren känner av din kärlek. Djurens sätt att "göra upp" om vem som bestämmer vad och var kan te sig bryskt i mattes / husses omsorgsdränkta ögon men är oftast ett klokare sätt att "göra upp" på än vad vi människor tillämpar. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...