Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 4 juli 2013

Små insekter

Jag har lyckats få en bild på en riktig vänlig fjäril som stannade exakt 4 sekunder på mina fingrar....så snällt av den, eller hur?


Har ni sett ni med hur många små fåglar som söker sig till marken där myrorna har sina larver?
Det kryllar av små , feta , smaskiga protein inne i dem...
Hoppas dem tar alla dem hittar...


Med denna collage så önskar jag er som hittar till mina inlägg en härlig kväll, för det har jag nu , efter en lång promenad i skogen och en plötslig visit från min äldsta som kom och gav oss några minuter idag efter sitt jobb!
Att man kan bli så glad för såååå lite!!!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder. 4 sekunder måste känts som en evighet i detta sammanhang. Med såna bilder kan t o m myror te sig vackra.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder!Så skönt att kunna glädjas både åt små kryp och stora barn. Småfåglarna höll sig framme när jag skottade undan myrbon för några veckor sedan.Säkert toppen för en stressad fågelförälder med holken full av pipande små :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...