Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 11 juni 2013

Japansk lönn

Jag ser med stor glädje att min lilla dvärg lönn som kommer från Japans trakter (?) ...har klarat den hårda vinter!


Jag valde en ganska skyddad plats till den och ...det verkar fungera!
Annars drömde jag stort om stora japanska buskar som ligger fritt i mitten av trädgården, 3-4 sorter , olika färger för att deras löv är ju så fantastisk fina i formen.
Har ni nån erfarenhet av japansk lönn ?
Jag bor på gränsen till zon 4 och de ska tåla zon 3 ....så för min del så kan jag drömma vidare ...
;-)



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Härligt att din fina japanska lönn klarat vintern! Min granne, här i zon 3 - 4, har en sådan liten japansk lönn också som klarat vintern, den är så vacker! Din iris är så fin!
    Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen vacker!

    1000-tack för din omtanke ang min dotters falltrauma.

    KRAM❤ Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...