Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 22 maj 2013

Moldavien del 3

Och här kommer sista delen av min lilla resa i Moldavien-Rumänien där jag och min far blev tagna med en sådan fin gästvänlighet där vi fick njuta av äkta moldavisk mat som jag bara har smakat när min farmor levde för över 30 år sedan...


Kyrkorna i Vaslui var helt fantastiskt fina med massa detaljer och ofattbar många helgon.


På kyrkogården trivdes jag ...faktiskt...varenda grav var nästan "välkomnande" av så himla massa blommor...all det gröna , blommor och grässorter hade en lugnande effekt på mig, så när vi äntligen fann min farmors grav så tyckte inte jag längre synd om alla som låg under jorden...man kände frid på något sätt ...fast jag inte är så religiös av mig...


Vad säger ni om den här fina vallmo sorten?
Jag lyckades fånga den rätta färg som liknande ringblommans orange ton.


Har du lust att kolla bloggen imorgon med....så ska du få se andra collage från min hemstad SIBIU, en stad som ligger mitt i landet bland berg i den delen som alla har hört om...
Transsylvanien.

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...