Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 24 maj 2013

Hemlösa hundarna i Sibiu, min hemstad...

Jag måste säga att jag blev väldig tagen av hemlösa hundarna jag sett i hemlandet...för det första var de väldig få till antal och för det andra...så himla smarta och lugna...så fort man sa typ: "gå härifrån!" så lydde de direkt!


Lite synd var det att de som hade längre päls så såg inte så goa ut...stackarna...och visst var det de som inte var steriliserade heller, det syntes på ett öron märke i gult plast.
Jag var med om en gång när jag väntade med en massa människor vid ett trafikljus på ett övergångställe ...vi och en hemlös hund med...de har ju lärt sig att de är trygga om de går över övergångsstället....men att de väntar på det gröna färgen...helt otroligt!
 
 
 
Det finns visst fina människor som lägger fram vatten och matrester till dem hundarna...inte en enda såg jag som var small och mådde dåligt.
Som ni ser så ligger de skönt mellan 2 trafikleder i grässet och svalkar sig på kvällen.


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!
 Ha det bra, Karla.

1 kommentar:

  1. Så spännande det är att följa din resa! När vi var i Chile var det också massor av herrelösa hundar och de flesta av dem var välmående men tyvärr fanns också motsatsen... Vet du vad? jag har köpt finbetong så nu ska jag testa att göra rabarberblad så fort jag hinner (jag har tjuvtittat på dina inlägg om betong)
    Ha en fin helg.
    Kram Lotta.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...