Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 7 mars 2013

Tips om rosor


Hej!
Här kommer ett tips jag lärt mig om snittblommor man har i vas...dvs rosor.
Vill du ha snittblommorna längre än möjligt i vasen så kan man förbereda de innan man lägger dem i kokande vatten...det tar exakt 2 minuter...alltså hela arbettet!



Du kan snitta rosorna med hjälp av en vass kniv och lägga dem i en kasstrul med kokande vatten i
exakt 5 sekunder...inte ens det , så kort tid som möjligt , säger min mammas väninna som vi träffade idag på ett kort besök, här i Skåne.


Det ska bli intressant att ta reda på hur länge rosorna häller sig fräscha , för om det verkligen fungerar så är det en kanon tips som jag gärna delar med mig till er.


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Hjälper det mot nickande rosor också tro? Det problemet brukar jag ha, att minst ett par rosor nickar ganska snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja....jag undrar jag med...ha ha ha ! Ha en bra dag,Karla.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...