Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 3 mars 2013

Nejlika


Min favorit snittblomma är absolut 
NEJLIKA!
Har ni en särskild favorit i era vaser?


Jag brukar klippa dem kort och samla  i små vaser/glas. Dem håller upp till 3 veckor ...så undra om nejlika inte är  tacksam, eller hur?


Ett litet tips från mig: ställ inte nejlikorna i direkt solljus , i närheten av frukt eller på dragiga platser! Då kan man få fula , torra blad och tom mögel i vasen , usch!


Den här sorten med kanter och prickar i olika färg har jag börjat titta lite längre (?) på nuförtiden...det har jag aldrig funderat innan på att man kan ändra sig när det gäller smak av både form och sort av blommor...men ja ,man antagligen ändrar sig med åren och kanske i framtiden jag kommer att t.o.m gilla ...blåaktiga blommor ...som jag inte gör just nu...

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...