Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 20 januari 2013

Oregano


Idag har jag använt en av mina favorit örter från egna trädgården i en köttfärsgryta.
Den sorten oregano jag har i en av mina pall-kragar är inte så stark i smaken men det går att känna den typiska doften om man tar en rejäl bit i matlagningen.


Den planta är en perenn hos mig så en så länge har jag haft den i 2 år...hoppas den är flerårig.
Gillar ni oregano?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Oregano är gott till mycket.
    Jag har två sorter på min koloni. En som jag köpt på torget här i stan och en som jag fått av en kolonigranne, den skall vara från Syrien sa han, den växer inte lika dant som vår här och har mycket mer blommor.
    Den har heller inte riktigt samma smak.
    Ha en fin vecka
    Kram meta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...