Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 6 januari 2013

FÖRGETMIGEJ

Den här sorten förget mig ej blommor fick jag från Impecta frö-katalogen förra säsongen...mycket jobb och väntan .

Mycket blad och låååång väntan.Ja.
Hoppas dem finns kvar där i snön och kommer fram till våren med fler blom-klassar förstås, än vad jag fick.


Egentligen så gillar jag att så frön som är både snabb groende och med "hög avkastning" ...tror jag det heter...så att man kan välja hur många plantor man vill ha ...inte kasta en massa fina små sådder bara för att det blev för många.
Dem här fröna trodde jag aldrig jag skulle se fram efter "mörkläggningen" , men det fungerade och de blev blad till slut ändå.
 I år ska jag verkligen bara ta det jag behöver och har plats, sånt man kan lita på (;o) och sluta testa massa svåra frön...som lavendel...till exempel.


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. En del sorter kan vara lite luriga att så.Men Lavendel brukar ju gå bra.Sådde rosa för något år sedan och de kom så fint.
    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...