Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 11 januari 2013

Chili torkning

 Vet ni vad?
Jag upptäckte idag att jag glömde spara frön från mina favorit chili frukter...sådana som är lagom starka, som finns i alla mataffärer och kan användas i nästan all matlagning! 


Jag torkade alla mina chili från förra sommarens skörd, som var bara två sorter : röda och gula varianter...jag gillar dem för jag får mest avkastning på de här vanliga sorterna.


Men på nåt sätt så tog jag bort fröna när jag delade itu på de torkade frukterna och slängde allt , för jag ville ju inte att mina 2 blandningar skulle bli för starka .


Så...idag när jag kom hem från blomster-affären med nyinköpt såjord och perlit var jag tvungen att gräva (!) efter i mina burkar och lyckades hitta ca 11 frön! 
Det gula chili sorten har jag några frön kvar från förra året...så jag tror jag klarar mig med dem...


Prova gärna chili i en gryta gjord på kycklings-filen och matlagningsgrädde.
En vanlig sallad och stekta potatis till det...ja ...vad kan det vara godare?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Så vackra dina chiliburkar är! Mina första plantor har kommit upp nu - spännande!
    Ha en fin helg.
    Kram lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...