Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 2 januari 2013

BANANKAKA

Jag hade 2 alldeles för mogna bananer och ingen inspiration...



Eftersom banankaka innehåller en del kryddor som liknar jul kryddor så tycker jag att man kan visst ha några bitar fram på julbordet efter all det köttiga julmaten man brukar äta, eller hur?

Och varför inte bara så...efter nyår...fast man har visst tänkt att träna och äta bara nyttigt.
Men om man delar kakan i många små portioner så kan man unna sig en bit...och dela resten med andra!
;-)

Smörkrämen är en simpel sort gjord på flor-socker , smör och redning. Har valt att ta lite mindre socker i blandningen och måste säga att jag gjorde så rätt!
Det smakar mycket bättre med mindre sötma ...hmmm...kan det vara det mäktiga i banankakan?


 och dessa små hjärtan ...också väl sockrade...så gott!
Jag lovar!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Det var ju en god ide!
    Ser väldigt gott ut.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Å så gott det där ser ut.Suck och jag som inte ska då jag har diabetes.Men ibland måste man unna sig något sött och gott som tex din kaka.Gunsan.

    SvaraRadera
  3. 2 övermogna bananer och 0 inspiration. Det vill jag kalla ett enkelt recept.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...