Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 19 november 2012

Röda äpplen

En smak av ...RÖDA ÄPPLEN...
Jag älskar äta nästan alla sorters äpplen, ett äpple om dagen.



Hur äter ni era favoriter?
Brukar ni välja samma sort i afärren?
Vissa kan inte äta färska äpplen över huvudtaget. Mamma har en tunga med djupa "spår" i som gör att all  äppel-syra känns mer än för alla oss andra som har normala (?) tungor.
Äppelmos? Äkligt. Äppelpaj? Gott.
Kanderade äpplen?
Hmmm...måste googla om dem.Undrar om dessa äpplen skulle duga att kandera...är kanske lite stora och kanske har en för hård skal...
Jaha...jag tror att jag ätter upp de som dem är...det tar ju bara några dagar, hinner inte bli gamla.
;o)

Kolla in hos Helene HÄR så kan du se fler bidrag om just
EN SMAK AV...

 
TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

11 kommentarer:

  1. Epler er både sunt og godt! Og de røde ser jo iallefall best ut! Flotte bilder:))
    Ønsker deg ei fin uke:)

    SvaraRadera
  2. Vackra äpplen! Själv äter jag aldrig äpplen, fast när jag var gravid med äldste sonen, så åt jag röda äpplen;-) Det skulle vara just röda. Jo, lite äpplen kan det bli ibland - fast då i äppelpaj: /Anette

    SvaraRadera
  3. Man blir ju sugen på äpplen när man ser dom här bilderna!
    Fina foton!

    SvaraRadera
  4. Epler er godt, jeg liker best de grønne :) Fine bilder
    Vakker dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/11/19/en-smak-av/

    SvaraRadera
  5. Mmmmm...deilige bilder! Og så nydelige katter <3

    SvaraRadera
  6. Skønne billeder med røde æbler:-) De kan bruget til meget, spises som de er men også i meget mad ;-)

    SvaraRadera
  7. Fantastiske eplebilder! Åh! De der så deilige ut. Synd kantina er stengt her .. :(

    SvaraRadera
  8. Jag gillar äpplen men under de senaste åren har jag inte tålt färska äpplen pga syran...fått ont i magen direkt! Men i år har jag tålt och ätit massor äpplen. Självklart bara vissa sorter. Finns massor äpplesorter som inte alls är goda och så finns det de som är helt magiska! Just nu äter jag bara Ingrid Marie. Det är ett vinteräpple som just nu är perfekt i mogenhet. Om någon vecka eller två kommer de vara mjöliga och inte alls goda men nu....supergoda! :O)) Vackra bilder!

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  9. Glömde ju säga i allt äppeltänk att oj vilka vackra kissar i headern! Är det en birma? Så vacker hon är! Vet inte varför jag tror det är en hona men jag tror det! :O)) Den svarta kissen är också supersöt men det är något speciellt med birmor!

    SvaraRadera
  10. Jeg og liker epler godt, synes de grønne granny smith er best, men noen av de røde sortene er også gode.

    SvaraRadera
  11. Deilig smak av søte eller syrlige epler.

    Håper du hadde en fin dag med gode venner og krans- laging :)

    God tirsdag fra Huldrelevenet :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...