Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 16 november 2012

RENSAT I TRÄDGÅRDEN



Ja...tänk vad duktigt(?)...äntligen är trädgården färdig rensad på alla löv och all det vissna...
Visst skulle jag kanske ha lämnat kvar det torra som höst näring ... men jag fick hjälp av mannen som gärna klippte bort nästan allt i rabatterna!
Förra året blev jag av med några fina julrosor i all hans iver av att rensa...nu känner han igen de gröna bladen och låter de vara.Det är så bra att "äga" några starka armar...alltså hans armar (!) som jag äger, det går så snabbt när man får hjälp, hur skulle man annars orks med all det tunga?


Konstig väder.
Grått och blött.
Har ni märkt att det lägger sig ett visst lugn sinne över trädgården nu innan snön är tillbaka? Allt verkar så stilla, inget förändras längre, vilan är här ...fram till nåt spännande dyker upp i nån hörna i gräset...Pepsi är hur pigg som helst, är man ute och går mellan garaget och entren så är han alltid med och reagerar ganska roligt på en kvarlämnad löv som rör sig bredvid det gran-riset som är nylagd nästan överallt.



Undrar om man får se julrosorna komma fram till våren...
Och alla vår-lökar med!
Jaha...nu ska jag kanske gå ut och se om det finns nåt advent material till kransar eller annat moss-aktigt...tänk vad mycket skogen har att erbjuda!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Idag fick jag den fina vinsten i brevlådan.Och den är så fin hade klarat färden hit utan några skador.Så nu har jag ett nytt pynt att sätta fram till Advent.Tack.Och ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder! Idag ska jag nog också ut och hämta hem granris. De har gallrat i skogen bortöver så det finns gott om det i högar längs vägen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...