Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 3 november 2012

Petunia vinröd

Hej!

Nu har jag samlat rätt så mycket frön från den här sortens petunia!
Vad tycker ni om just den här färgen?
Den här exemplaren köpte jag som en liten planta för 45 kronor, den kanske hade typ 3 blommor på stammen då och tanken var att välja en stark och fin planta som ger bra frön i slutet på sommaren.


Eftersom jag har alltid haft petunia plantor i mina 4 balkong lådor jag brukar "smycka" altanen med...olika sorters varje år, rätt så färgglada pga att huset är lite ljusgrå i fasad färgen och kanske behöver en uppiggande färgskala.
Så... jag behöver minst 12 st. friska petunia växter varje maj månad , vid plantering av lådorna som brukar vänta så länge frosten säger till ...inne i växthuset.


Det är ju tanken att jag ska dra ner på kostnaden på sommarblommorna , förstås, det med själva pysslandet är visst ett extra arbete ...men så länge jag orkar och tycker att det är fortfarande roligt...så kör jag med sådder.
Annars visst kan det vara ok med ca 540 kronor i blom-kostnad...handeln måste ju ha sitt, det med.

Tycker ni också att petunia är en tacksam sommarblomma?


Glöm inte att gå in till Håkan, det är ju Saturday Show Off idag!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Heisann, du verden så praktfulle katter du viser øverst her, alldeles skjønne bilder!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...