Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 28 oktober 2012

Födelsedags tårta

Hej på er alla mina blogg-vänner!

Min man har fyllt 46 år och jag tänkte att det skulle passa bra att bjuda honom på en hembakad tårta...inte för att han är så förtjust i söta saker men jag gillar "mina tårtor" och nu hade jag ett bra tillfälle att baka!
;o)



Skållad söt-mandel som gör sig så bra på bild...och en vanlig tårtbotten med 4 extra matskedar kakao , massa ägg och smörkräm gjord på riktig akta svensk smör är mina favorit smaker.


Mörk blockchoklad och favorit godiset till garnering och vips har man en tårta som är egen "designad" av två sorters bakelser som jag fixade ihop till en hel tårta.
Mannen fick välja film på bio i Jönköping tillsammans med ett par kära vänner...mat och dryck på Palace Atena innan 
själva :
SKYFALL
Bond filmen som hade premiär i fredags!



En mycket lyckad kväll...hoppas alla tycke om det ,
så Tack mina vänner för igår!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

6 kommentarer:

  1. Wow.....vilken superfin tårta du gjort, säkert JÄTTE GOD!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker dekoration, hoppas han blev glad!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk tårta och otroligt häftig dekoration.
    Säkert smakade den gudomligt jag blir riktigt sugen.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Tårtan smakade fantastiskt!
    Från oss som smakade den :)

    SvaraRadera
  5. Men vilken fantastisk tårta. Jag blir helt betagen. Är den hälften så god som den är vacker så är den supergod.

    Hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...