Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 13 september 2012

Gröna bönor


Bondböna!
Så stor och lätt att odla!
Likadant med sockerärtorna!




Jag har också skaffat mig armeringsjärn, undrar bara om de klarar sig över vintern i min pallkrage där jag hade alla bön-plantorna bredvid växthuset...



Förra året sådde jag precis likadana bönor inne i växthuset
 ( blommorna var så söta att jag ville väl ta hand om dem...)
men det fungerade visst inte att ha de inne...alla blommorna ramlade ur sina stjälkar och jag fick en enda frukt som jag inte ens tog en bild på !



Bondbönan är lite skarp i smaken, tycker jag, så jag kokar bönorna i saltvatten och använder dem i sallad tillsammans med lök, tomat och gurka
mycket smakrikt!
Hemma i Rumänien var man "tvungen" att äta nån slags bön-pure på vintern...fy...inte bara svår att svälja...den var BEIGE i färgen också!
Jag skulle gärna ta bort ALL mat som har det beige i färg-skalan...så tråkigt att titta på! 
Tänk : havregrynsgröt...brunsås och kokt potatis...
synd...
för det är ju inget fel på smaken.




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...