Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 18 augusti 2012

Klematis

VILLE DE LYON
så fint den fina och enda klematis jag har , blommar för första gången i min trädgård!



Jag har haft lite svårt att köpa klematis-växter pga ett misslyckande med 2 st vanliga , storblommande blåa klematis som jag inte har fått mer en ca 4 blommor på typ 6 år ...så dålig jag trodde jag var på att sköta dem...
Men det måste vara nåt fel på plantorna för jag har flyttat på de, har klippt, har gödslat, har pysslat med dem...men inget "biter"...så nästa år åker de ut
NU RÄCKER DET!
Får kolla andra "svårare" sorter!


Den är en mycket vacker klematis med rundade kronblad och ska vara känd enda från 1899 !
Ville de Lyon är framtagen av fransmannen Francisque Morel, Lyon.
Den här klematisen kan bli upp till 4 meter hög om den trivs...och rikblommande som den är ...ska visst blomma från juli enda till september månad!
Det ska bli spännande att se att det stämmer!
Har du en sådan så ska du beskära ner den på hösten eller på våren.







TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg på din klematis!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  2. Tycker att mina clematis har blommat jättedåligt i år! Den enda som har varit någorlunda är Jackmanin!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färgprakt!!! man blir så glad av dina bilder.
    Ha en fin helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...