Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 29 augusti 2012

Betongfat för inomhusbruk

Hej på er alla betong människor!

Är jag... en betong-människa själv?
Ehh...jag vet inte det.
För 20 års sen så var jag så mätt på allt som hade att göra med betong...det tog lång tid innan jag fick ögonen för detta materialet och det beror säkert på mina betong erfarenheter från hemlandet , förstås ...


Bara för att jag upplevde att det var så lätt att skapa något alldeles själv , bara därför ... fastnade jag för just betong-materialet.

I Rumänien på 80-talet, kunde man bli GALEN på alla byggnader, fasader, höghus och skolor som var halvfärdiga och avstannade i betongstadiet...Jag kommer så väl ihåg den känslan jag fick första dagen på gymnasiet när jag förstog att man skulle tillbringa 4 år i en skola i ...grått...med det eviga damm som styrde omkring hela dagarna.
Men man glömmer allt ( det tog drygt 20 år ) och nu tycker jag att betong är OK, kan faktiskt se det fina i den...;o)

Den här långa funkia fatet i betong har jag på köksbordet , det är lagom tung och passar in i det vita omkring och det finns plats för all möjligt att ...visa på bordet.
Här nedanför får ni se det första bilderna jag tog ute på altan-bordet ...så här lite "naket" utan massa ting omkring fatet.
Det kommer troligen (?) fler bilder med olika blomarrangemang, därför jag vet att jag kommer att behålla fatet just där på köksbordet!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Så fint det blev, jag skulle oxå vilja prova. Vad har du för betong? Berätta gärna hur du gör.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...