Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 30 juli 2012

Vallmo

Hej!
Nu är jag hemma igen...hemma till myggen!
Jag bläddrar i mitt album och hittar en massa collage med vallmo.
Här får ni se några av mina sorter, både ettåriga och perenner:



Vallmo kunde man så på hösten och sedan vänta till våren när de skulle vissa sig stora och fina...men det fungerade inte hos mig...så jag försökte igen med både vita och svarta vallmo...här ser ni några svarta som var mycket finare i verkligheten...helt fantastiska i form och färg!



De här orange/röda storvallmo är mina perenner som kommer varje år lika fina och lika efterlängtade precis i slutet på juni när barnen brukar sluta skolan.




De här små fina gamla sorten har jag ännu en gång fått av min granne Ingalill...vi får se om de sprider sig ...för nu ska jag låta bli att rensa på 2 ställen där jag har planterat några små plantor...hoppas de kommer tillbaka...de är super söta och syns långt i trädgården också!




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...