Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 5 juli 2012

Jordgubbar

Hejsan!
Hur många jordgubbar har ni skördat iår?
För mig blev det bara 2 liter...men jag tycker ändå att det inte är så dåligt ...för första gången.



Jag planterade jordgubbsplantor jag fick från min kära granne Lotta i 2 pallkragar och ...det fungerade! Den ena , den närmast potatisen...behåller fukten bättre ...men också ogräset.Mina pojkar sa att de smakade BÄTTRE än i affären (?) vad snälla de är , eller hur?
;o)



Visst ska man gödsla jordgubbsplantorna på hösten efter skörden? Är det något mer man ska komma ihåg?...nån som vet?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm.Trebuie sa fie foarte gustoase,mai ales ca sunt di recolta ta personala.
    Mama

    SvaraRadera
  2. Mmm vad gott det ser ut:-) Vill också ha lite plantor i trädgården. Kanske så småningom.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...