Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 28 juni 2012

Petunia ULTRA BLUE

Hej!

"Ultra blue" Kantpetunia måste vara den mest lättast att driva från frön!
Fröna är stora  och pärlemor liknande ting 
Ja...bara bra att säga om just denna sommarblomma!


Har fyra balkong lådor rund altanen med 12 st. kant-petunior som växte kraftigt och snabbt från den första dagen jag sådde de. Fick upp 90% av det jag sådde och har planterat några i amplar tillsammans med andra lite misslyckande försök med andra sorter petunior.


Så här ungefär såg det ut i början av maj månad
Det är nästan onödigt att blanda andra växter i lådan ...här ser ni en liten glimt av blå lobelja bland dem...


Denna skönhet rekommenderar jag stark om ni gillar petunior...är riktig nyfiken om man kan ta lika lätt frön att samla till nästa år...det har jag aldrig provat...har ni några tips?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...