Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 15 juni 2012

Höns och kycklingar

Hej!

Jag var i Helsingborg på ett ställe som heter Framtiden ( Loppis och Antika ting) och blev mycket förvånad av att se en hel gård bakom... med fina odlingar , hönsgård och växthus plantor till salu (för bara 15 kr) i ett litet växthus.
Hönsen var finast så idag får jag presentera några av dem...nu kanske inte alla vet att en av mina favorit fåglar är just höns, tycker att alla sorter är inte bara fina men så fantastisk nyttiga för oss människor !


Hönsen gick ut som de ville, den stolta tuppen spatserade orädd och inga fåglar var stressade, det syntes väl att människorna bakom arbetet kunde sina saker, rent och systematisk ...kommer att visa bilder på de ordentliga odlingarna imorgon...för idag är det min hönsdag (?!) för min blogg.


Den stolta mamma syns inte på bilden ( en svart sort) för hon var lite "överbeskyddande"( tittade inte i min fokus) över sina 3 små kycklingar, hon  visade tydlig lite klagomål så fort jag närmade mig med min farliga kamera...kycklingarna försvan till en början på knappt en sekund under henne när hon sa till...och efter en stund när hon lugnade sig så kunde vi se hur hon lärde dem att äta från skålen med mat ...hon tog en bit och alla tre rusade på platsen och pikade som tokigar!


Alla ni där ute som har höns:
Vet ni hur lyckliga ni är?
;0)



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina höns!Tänk att det finns så många sorters höns.
    Ha en skön helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer om att ha höns någon gång och någon anka, för jag älskar att baka med ankägg. De har en så fantastisk äggula :-)

    Men det får dröja ett tag. Har så många projekt som måste till först.

    Men sen ...

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...