Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 9 maj 2012

Växthuset i maj månad

  Hej!

Så här ser det ut i växthuset nu för tiden...inte mycket till plats för att ta en kopp kaffe ...
Men GRACIE...hon kan välja sina sovplatser ja!
Om ni tittat noga så ser ni henne längst in i den lilla växthuset inne i den riktiga GREENHOUSE!



Skönt luft tycker jag med , där inne skulle jag också kunna slappna av en stund. Men jag förstörde det för henne och tog in /ut dahliorna från källaren och de 4 balkong lådor som jag brukar göra i ordning med lite petunior och lobelja varje år, precis på samma plats där hon tog sin tupplur...Sorry katten min!



Undrar igen...om man kan ta ut tomaterna och chilisarna från fönsterbrädorna i huset...det skulle vara skönt att äntligen använda sina fönster till något annat än drivna plantor. Lite rädisor och lite sallad har överlevt frosten i maj månad med.


Den vita Löjtnantshjärta kommer upp som det skall , har skyddat den varje natt med fiberduk...och dem vita SNOWDRIFT rosorna som är placerade framför växthuset kommer de också. Förra året var de helt fantastiskt fina! Hoppas på samma resultat i år med!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Ååå vad det ser härligt ut i ditt växthus. Smart med ett liten växthus i det stora. Behöver du skydda dem nåt mer när det blir risk för frost än att de står i det lilla ??

    Söt sten till löjnatshjärtat.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...tyvärr så räcker inte det med lilla växthuset ;o(
      Har en frostvakt som jag köpte tillsammans med plastväxthuset, den kan man bestämma själv när den ska igång och värma lite och stänger av själv ungefär 6 grader senare...Är det soligt ute så kan det snabbt bli för varmt...inte alla växter trivs då.
      Jag håller med : luften är härlig inne men man har ju ingen plats nu...Hmmm.
      Karla.

      Radera
  2. OJJ! vilket växthus du har, och vad mycket som växer fint.
    Jag har som vanligt inga råd att lita på men jag har planterat ut TRE
    gurkplantor nu i mitt lilla LILLA växthus.(zon 1-2)
    Tomatplantor ska jag snart inhandla :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...