Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 25 maj 2012

Mera betong

Hej! Hej!

Silikon kakform från ICA för en ca 50 lapp är det bästa formen jag har provat!
Kan man kanske ha en "stig" av sådana ros plattor
ända fram till växthuset?
Kanske inte såååå skönt för fötterna...


Men Ica`s tårt formar från kyldisken är helt perfekta de med! Det är bara att man måste köpa en färdig tårta för att få hem formen (?!) kanske nu på
MORS DAG?
Krukan blev bra den med, eller hur?
Hålen är gjorda med hjälp av frigolit som är också en underbar hjälp-produkt för betong gjutning!


Jag ska köpa några olika petunior/surfinor ...för att kunna samla på frön och jag tror att  vilken färg som helst skulle passa tillsammans med just betong krukor. Både vita , stark cerise eller varför inte de klassiska röda?
Vad tycker ni om just petunior? Jag bara ...ÄLSKAR dem!!!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för tipsen! Rosen har jag gjort i en lånad silikonform som lär ha kostat skjortan! Jag tar nog och kollar formen för 50 spänn! Som trampstenar är de kanske opraktiska för att de samlar mycket smuts i fårorna./Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...