Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 12 maj 2012

Hägg-Mistel


Hej!

När vi flyttade till huset för 15 år sedan...den 1 Maj, så blommade den här fina Mistel!
Så varje vår tittar jag på knopparna runt maj månad och kommer ihåg den dagen den slog ut alla sina små vita blommor!


Efter någon vecka så tappar den alla sina vita blomblad i ett hav av "Vårliknande-snö" och detta är helt underbart att skåda!
Jag kommer nog alltid att ha kvar den känslan när den blommar, varje år , en stund av stor lycka efter den efterlängtande våren och nu kan jag äntligen säga:
NU ÄR DET VÅR!

 
Det får bli mitt bidrag till HIMMELSKT # 84


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Håller med, häggmispel är ett favoritträd! Vackert bladutspring, fin blomning och bär till fåglarna. Kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  2. Våra grannar satte en Häggmispel häck förra året på sidan mot deras andra granne.
    Ska bli spännande att se hur den blir nästa år.
    I år är den inte så utvecklad än.

    Vackert är det och jag kan tänka mig att plantera ett sådant träd.

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...