Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 2 maj 2012

Fikon-trädet


Hej!

Ja...FIKON-trädet har stannat i växten...äntligen, tänkte jag här om dagen!
Undrar bara när man kan verkligen ta fram den till växthuset.
Så som det har varit igår...alltså vädret ;o)
så känns rätt att flytta på den...
Men...jag är ju livrädd att jag misslyckas igen  ( som så många gånger om ) och eftersom krukan är så tung, ja...då kan man inte bara flytta på den ut o in ...i en hel ...månad , eller hur?



Fikonet har stått i vardagsrummet sedan länge och väntat. Vad tycker ni som vet....kommer det att bli mera frost nätter i maj-månad?
En bekant har redan sagt att nästa vecka blir det snö... här i Småland...helt otroligt om hon har rätt! Jag har känt det på riktigt att sommaren är här , har solat ( efter 14:00-såklart) redan och solen är exakt som på sommaren!


Har ni något tips om hur man ska göra ...ifall det blir minusgrader...är det ullfiltar över potatisen som gäller?
;o)    jag har funderat länge på att skaffa typ gamla fönster att sätta över pallkragarna, tror ni det skulle fungera om blasten hinner växa till sig för tidigt? Annars så har jag bara den vanliga vita, tunna fiberduken...

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...