Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 30 maj 2012

Betong med misstag

Hej!

Vill ni se en av mina betong MISSTAG?
Gjuter man för tunt över en metall form så går betongen sönder ganska lätt...
Nästa gång ska jag ha lite tjockare konsistens på blandningen och nåt slags folie runt fatet så att man slipper ha de här fula betong kanterna.


Gillar ni kakor som brukar ligga i en brun plastform i kak-förpackningen?
Formen är bra att gjuta i en exempelvis advent-ljustake för värmeljus!
Jag har en liknande redan som har används flitigt i vintras. Den här varianten har vanliga blåa glas kulor som matchar med min granne Ingalills kök. För det är hon som ska få ljustaken i present för att hon är så tacksam att ha oss som grannar.
Vet inte om en 81 årig dam uppskatar betong prylar...men jag vet att hon är förtjust i blått och lite glad blir hon i alla fall, eller hur?


Det är bra att använda sig av vissa starka verktyg om man gjuter i betong...här är mina favoriter: och lite till
 ;o)


Nu måste ni var väl riktigt trötta på mina betong bilder....jag ska lugna mig ett tag...för imorgon kommer min kompis(och granne) Lotta för att gjuta tillsammans , en matta till henne och kanske några små rabarber blad ....för vi har ju så ...få!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Hej på dej,
    Jag tror säkert din granne blir glad
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...