Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 11 april 2012

Fjäril i trädgården

Hej!

Dessa fina insekter är de enda jag tycker om , kanske för att de är så känsliga vid beröring och flyr bort så fort man blir upptäkt med kameran i handen !
Ja...från ägg till larv till de 4 skinn-ombyten för de flesta fjärillarver, till puppan och till slut till kläckningen av den fullbordade fjärillen.
Visste ni att fjärilens viktigaste uppgift är att föröka sig?
Är de honor så måste de lägga så många ägg som möjligt innan de dör...vilket funktion...uh...

 


De som sysslar med den populäraste hobbyn : FJÄRILLSODLING ser till att föda upp fjärilar från ägg till vuxna fjärilar , få de att para sig och lägga ägg på nytt. Nästan som dagens industri. Nej... inte en favorit hobby...ska se till att hålla mig till trädgårds-arbete och bara titta och fotografera fjärilarna, eller hur?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder och nyttigt lärande.
    Ha en fin dag.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter kul jag. Är det svårt tro?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...