Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 24 februari 2012

Pressade blommor del 3

Hallå! Hallå!

Vad tycker ni om denna vackra ogräsblomma?
Den blir så bra när man pressar den eller när man bara torkar den, upp och ner.
Det enda jag kommer ihåg är att hästar inte äter den...hästarna går runt blommorna och äter gräset omkring ogräset ...men aldrig tar den...
Är den giftig?
Är hästar så smarta, eller är det färgen förstås...som blänker så starkt i solskenet!



Jag hoppas att det rätta namnet är SMÖRBLOMMA...ett mycket passande namn ...har jag rätt så måste jag säga att det finns många liknande sorter nästan lika vackra , som REVSMÖRBLOMMAN  ( som är lite kortare ) och BACKSMÖRBLOMMAN ( lång och mångblommig ).
FJÄLLSMÖRBLOMMAN ( mycket kort med styvt stjälk ) och den sällsynta POLARSMÖRBLOMMAN med sina håriga bladskaft, som inte alls är ogräs, men söta dem med. ;o)


Vet ni vad den heter på rumänska? TUPPENS FOT...mycket konstigt, eller hur?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. HEJ!
    Fågelbilderna var häftiga!
    Man längtar till sommaren när man ser dina torkade smörblommor. Jag tror att de är giftiga. Hästar är väldigt kräsna djur så det är nog därför de lämnar dem.

    Ha en trevlig helg! önskar Christina med fam.

    SvaraRadera
  2. En Smörblomma är det allt och ja den är giftig för hästar och annan boskap men ogräs tycker inte jag den är baara en underbar sommarblomma. Hi hi tänk om vi fått en prins vid namnet Stellan ;D Kram Katta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...