Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 4 februari 2012

Fåglarna i vår trädgård

Hej!
Jag tog tusen bilder...känns det som... på alla de fina småfåglar som kommer till trädgården och letar efter lite mat!
Och ändå inte fick jag bra bilder som jag ville. De är så snabba, försiktiga , så fort en bil kommer, en ...katt kommer, en dörr öppnas så försvinner de direkt och det tar evigheter innan man kan ta en bild till.


Blåmes, svartmes, talltita...alla är små underbara varelse att skåda nu .
Den här röda fina varianten...kommer jag inte på vad den heter ( kan det vara en domherre? )... men när den kom i trädet så försvann alla "mesar" och kom inte tillbaka den dagen...för den trivdes alldeles för bra ensam och uppblåst för att hålla värmen, hade ensamrätt på hela trädet, en bra stund.


Små fåglar fångas och äts upp i andra länder, man använder oftast nät eller snaror. Men här i nord Europa är det ovanligt att man äter småfågel längre...som det var förr. I Sverige kallades de ätbara småfåglarna för kramsfågel, visste ni det?
                   Tack och lov att man har annat att ...äta! 


Nu går jag ut och fixar lite mer fröblandning till de små fina fåglarna...så kanske jag får bättre lycka med mina bilder!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga 'bördis' ;)))!

    Karla! Min man har tummen mitt i handen och han fixade den! Använd någon aurikel- eller pelargonteater som modell och anpassa den till dina behov. Några ritningar har vi inte på vårt!

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fåglar. Själv lyckas jag aldrig komma tillräckligt nära.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...